diumenge, 20 d’octubre del 2019

La boca de la Veritat:

La "bocca della Verità" , boca de la veritat, és una escultura d'una enorme mascara de marbre. Estava situada a la Plaça de la Bocca della Verità fins que al 1632 va ser traslladada a l'exterior d'una de les parets de la propera Església de Santa Maria in Cosmedin, lloc en el qual continua avui dia. Va ser trobada a les aigües del Tiber.
Es diu que la mascara mossegava la mà d'aquell que mentia, per tant, és molt comú veure força gent fent cua per fotografiar-se amb la mà dins de la Boca de la Veritat.


La llegendària escultura de la Boca de la Veritat és d'enormes dimensions. Amb un diàmetre de 1,75 metres, està dedicada al Déu del Mar, Neptú,  representat per un rostre masculí amb barba, amb els ulls, el nas i la boca perforats. Tampoc se sap del cert sobre la seva utilitat antiga: si era una font, la sortida d'aigua d'un compluvium, una claveguera, o la tapa d'un pou sagrat del temple de Mercuri. Altres diuen, que amb la presencia d'unes banyes degradades, podria ser Faune, déu dels boscos.

Segons explica una de les llegendes, un marit que desconfiava de la seva dona la va portar davant la Boca de la Veritat per comprovar la seva fidelitat. La dona va reaccionar fingint un desmai i el seu amant la va recollir en els seus braços. Després d'això, la dona va jurar davant la Boca de la Veritat que només havia estat entre els braços del seu marit i de l'home que acabava de recollir-la per convencer al seu marit.
                                           La meva família i jo, amb la boca de la Veritat.

A la pel·lícula "Vacaciones en Roma" , Gregory Peck va preparar una broma a Audrey Hepburn a l'escena que van rodar davant La Boca de la Veritat. La llegenda sobre aquest monument, que s'explica en la pel·lícula, explica que qui menteix perd la mà en introduir-la a la boca. Així, Peck, sense previ avís a l'actriu, fica la mà i l'amaga per sota de la seva màniga. Això provoca l'ensurt real d'Hepburn.

                                                       Imatge de l'escena de la pel·lícula.

11 comentaris:

  1. Molt bonica la foto! Quines restes arqueològiques són les que més et van impressionar de Roma?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que sense cap dubte el immens forum romà. És com estar al naixement o origen de tota la nostra història. Sense paraules.

      Elimina
    2. Crec que sense cap dubte el forum romà. És com estar en el naixement o l'origen de tota la nostra història. Sense paraules!

      Elimina
  2. Quan vaig anar a Roma vaig veure moltes parelles fent-se fotos davant de la boca de la Veritat. El que no sabia era la llegenda de la dona i l'amant, molt interessant!

    ResponElimina
  3. Quan vaig anar a Roma vaig veure moltes parelles fent-se fotos davant de la boca de la Veritat. El que no sabia era la llegenda de la dona i l'amant, molt interessant!

    ResponElimina
  4. Que enginyosa aquesta dona! A veure si mai vaig a Roma i la puc veure!

    ResponElimina
  5. Jo també tinc una foto en aquesta escultura, i vaig gaudir molt d'aquesta visita quan vaig anar a Roma.

    ResponElimina
  6. Quan vaigi a Roma faré una visita obligda a aquesta escultura.

    ResponElimina
  7. Aquesta llegenda del marit que desconfiava de la seva dona m'ha recordat a la llegenda de la reina Ginebra que va dir que únicament había estat en mans del seu marit el rei Arturo i de ser Lancelot que l'havia rescatat agafant-la als seus braços.

    ResponElimina
  8. Quan vagi a Roma aniré a veura-la , quan els meus pares van estar crec que la van veure i potser fin i tot, tenen una foto ja els hi preguntaré

    ResponElimina
  9. Conexo molta gent que te fotos amb aquesta escultura i em diuen que si vaig a Roma l'he de veure així que quan vagi hi aniré

    ResponElimina