diumenge, 10 de novembre del 2019

Club mitòlogic antimasclista

Des de l'antiga Grècia el paper de la dona dins la societat ha estat molt marcat i clar. Per aquest motiu una marca de roba catalana anomenada Pit i collons ha volgut mostrar aquest fet.

A la samarreta es pot veure els noms de diferents dones de la mitologia romana i grega que han patit situacions masclistes. 

Proserpia, filla de Júpiter i Ceres, va ser raptada per Plutó i portada cap a l'inframón, només podia veure la seva mare durant sis mesos de l'any.

Venus, filla d'Urà i Gea, va ser obligada a casar-se i cosificada. 

Dafne, va ser una de les nimfes perseguida i assetjada per Apol·lo. 

Helena i Psique, també van ser raptades.

Ifigènia, va ser utilitzada pel seu pare Agamèmnon fins al punt de voler-la matar, per poder avançar cap a Troia.

Antígona, va ser empresonada a una cova, pel seu tiet Creont, per donar sepultura al seu germà Polinices.

Totes elles mostren un clar exemple de certes situacions que viuen moltes dones a l'antiga i actual societat. Per tant, em sumo al que volen reivindicar aquest grup de dissenyadors amb la finalitat d'acabar amb la violència masclista. 



Il·lustració 1. Part del davant


Il·lustració 2. Part del darrere


14 comentaris:

  1. M´encanten aquestes samarretes! Sabeu on es poden comprar?

    ResponElimina
  2. Em vaig trobar aquestes samarretes a Instagram i em van cridar molt l'atenció. Ara que sé una mica més sobre aquests personatges em plantejaré afegir-les a la llista de Nadal.

    ResponElimina
  3. Em vaig trobar aquestes samarretes a Instagram i em van cridar molt l'atenció. Ara que sé una mica més sobre aquests personatges em plantejaré afegir-les a la llista de Nadal.

    ResponElimina
  4. Em sembla una idea molt original! Quin preu tenen les samarretes? Crec que ja tinc una idea per a l'amic invsible d'aquest any jejeje!

    ResponElimina
  5. Quina idea més original! Algú sap quin preu tenen? Crec que ja tinc una idea per a l'amic invisible d'aquest any jejeje!

    ResponElimina
  6. A la pàgina web tens els preus i les diferents talles:

    https://piticollons.cat/products/personatges-mitologics

    ResponElimina
  7. Súper original! M'encanta la idea, potser un dia d'aquests em veieu amb una samarreta de la marca per l'institut!

    ResponElimina
  8. Súper original! M'encanta la idea, potser un dia d'aquests em veieu amb una samarreta per l'institut!Tot i això em sembla una mica hipòcrita que facin samarretes anti-masclistes però a la seva pàgina web tinguin samarretes "de dona" i samarretes "d'home" com si la roba tingués gènere.

    ResponElimina
  9. Em sembla una idea molt interessant i original que visibilitza a les dones d'aquella època.

    ResponElimina
  10. Em sembla una molt bona idea, ens veig a tots portant-les.

    ResponElimina
  11. M'agraden molt la idea de fer samarretes anti-masclistes i a més si estan relacionades amb la mitologia.

    ResponElimina
  12. M'encanta la idea la veritat, la trobo molt original i podria ser un bon regalet!

    ResponElimina
  13. Em sembla super bona idea i molt original pero tractar aquest tema.

    ResponElimina
  14. Em sembla una idea super original i que no en tenia ni idea i he flipat quan ho he llegit.

    ResponElimina