diumenge, 10 de novembre del 2019

El imperio romano


 Resultat d'imatges de el imperio romano documental netflix


L'altre dia estava mirant sèries i documentals per Netflix i em vaig trobar amb un documental anomenat El imperio romano que parla sobre els imperis de Còmmode, Juli Cesar i Calígula.
Aquest documental té tres temporades en les que cadascuna parla sobre l' imperi d'aquests emperadors i explica com van arribar al govern y les conseqüències.


La primera temporada parla de Calígula i explica que, quan va morir el seu pare, va ser cuidat pel seu tiet Tiberi i després, quan ell va morir, va ser proclamat emperador de Roma. Des de aquell moment va buscar tenir descendencia i va mantenir relacions sexuals amb les seves germanes per tenir assegurat el seu legat. A partir d'aquí Calígula es torna paranòic i el poble de Roma es torna contra ell.

La segona temporada parla del regnat de Juli Cesar i el poder que va adquirir quan va governar la Gal·lia i el seu enfrentament militar amb Pompeu. Cesar guanya contra Pompeu i fa una gran amistat amb Cleopatra. El seu regnat és molt recolzat pel poble però ell recau per els seus problemes de salut.

L'última temporada parla sobre l'imperi de Còmmode. Explica que Còmmode, fill de Marc Aureli, es torna emperador quan el seu pare cau malalt i continua la guerra que havia deixat el seu pare. Es torna emperador de Roma i lluita contra el cop d'estat de la seva germana Lucila. Còmmode comença una lluita en el Colisseu que desenvoca en diferentes traicions.

14 comentaris:

  1. Èncara no l´he vist, però té bona pinta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Te la recoamo. La veritat que explica bé els seus imperis.

      Elimina
    2. Te la recomano. Per mí explica molt bé els seus imperis

      Elimina
  2. Aquesta entrada m'ha fet recordar una obra de teatre que vaig anar a veure titolada Calígula i que tractava sobre la vida i la forma de ser d'aquest. Sembla ser el més cruel dels emperadors romans, no creus?

    ResponElimina
  3. Aquesta entrada m'ha fet recordar una obra de teatre que vaig anar a veure titolada Calígula i que tractava sobre la vida i la forma de ser d'aquest. Sembla ser el més cruel dels emperadors romans, no creus?

    ResponElimina
  4. Em crida sobretot la segona temporada! Pot ser molt interessant!

    ResponElimina
  5. Si és de netlfix segur que és bona. Me l'ha apunto!

    ResponElimina
  6. Més o menys se de que va perquè el meu pare l'ha vist. Te molt bona pinta.

    ResponElimina
  7. Si està ben documentada segur que és bona! ës interessant de veure com en un imoeri els emperadors poden governar de manera tant diferent!

    ResponElimina
  8. Penso que és una bona sèrie per conèixer les característiques de l'imperi romà d'una manera entretinguda.

    ResponElimina
  9. Sembla molt interessant, segur que narra els fets del regnat de cadascun dels emperadors d'una manera molt amena.

    ResponElimina
  10. Sembla molt interessant i si està en Netflix segur que està molt be.

    ResponElimina
  11. M'han comentat que aquesta serie estaba bastat i ara llegint-la em sembla interessant potser la miro

    ResponElimina