dimarts, 18 d’abril del 2017

Decàleg per a una relació amorosa


Es compleixen 2000 anys de la mort d´Ovidi i volem retre´l homenatge amb diferents activitats. Una d´aquestes té a veure amb un dels seus pomes més famosos i alhora més controvertits, l´Art d´estimar. Sabem que el preu que va pagar Ovidi per a publicar aquest poema va ser enorme, ja que li va comportar la condemna a l´exili per part de l´emperador August. A classe, amb els alumnes de Llatí de 1r de Batx. n´hem llegit alguns fragments i hem volgut actualitzar aquest sensacional manual del bon seductor. Així, de manera cooperativa, hem creat aquest decàleg per a tenir èxit en l´amor en ple segle XXI.

Decàleg per a una relació amorosa

  1. En el cas de tenir opinions contràries, cal poder discutir-les. Sempre i quan no es falti el respecte.
  2. Sempre s’ha de guardar fidelitat a no ser que s’hagi pactat una relació oberta prèviament.
  3. No utilitzar l’alcohol per parlar lliurement del que sents. Has de tenir seguretat en tu mateix per expressar el que penses.
  4. Tenir detalls mútuament. Que un pensi en l’altre fa que la relació es mantingui viva, no és necessari que siguin coses cares; el detall més senzill és el que més agrada.
  5. A les noies els hi agrada que els nois tinguin iniciativa, encara que a vegades elles donin el primer pas. Nois, heu d’estar atents als senyals!
  6. Has de cuidar la imatge però no arreglar-te excessivament. Però, sobretot, agradar-te a tu mateix.
  7. El físic té importància perquè és el primer que veus, però a la llarga no ho és tot. Has de estar segur de tu mateix.
  8. Si vols conèixer gent per les xarxes socials, és important parlar durant dos o tres dies i quedar de seguida. Recorda que has de quedar a un lloc públic i que si et dona llargues, alguna cosa amaga.
  9. Sempre mostrar interès, però no ser pesat. Que sàpiga que no ets la seva possessió.
  10. Cal confiar en l’altre però tocant de peus a terra.


Esteu d´acord amb aquests consells? N´afegiríeu o en treuríeu cap?

5 comentaris:

  1. En general estic d'acord amb tots els punts però el 5 em sembla que amaga la idea que són els homes qui haurien de tenir iniciativa, i jo hi afegeixo: i tant que a les noies (heterosexuals) els agrada que els nois tinguin iniciativa, però a la inversa és exactament el mateix, o sigui que noies, espavileu!

    ResponElimina
  2. Estic molt d'acord amb el meu company, jo sóc noia i val dir que és molt més còmode que ells prenguin iniciativa però sento dir que estem al S.XXI i ja va sent hora de deixar enrere els convencionalismes!

    ResponElimina
  3. M'ha agradat molt aquesta entrada, penso que està molt ben treballada. Estic d'acord amb tots aquests consells i amb el que diuen els meus companys. No n'afegiria cap més perquè sincerament, no sóc cap experta en relacions amoroses!

    ResponElimina
  4. Estic d'acord amb el que diuen la majoria de consells, tanmateix crec que no nomes es el noi qui ha de fer el primer pas en les relacions sino que han de ser els dos interesats en la mencionada relació, ja que d'aquesta manera no unicament les noies son les que estan mes segures sobre fer el seguent pas, tambe ho estaran els nois que poden tenir dubtes (comprensiblement). La resta de consells els trobaria correctes i no crec que n'afegis cap mes pero no soc ningú per dir res��

    ResponElimina
  5. Estic totalment d'acord amb vosaltres, crec que ja és hora de que les noies preguem la iniciativa! Quan vam fer el decàleg ja ho vam parlar, cada cop més les noies donem el primer pas.

    ResponElimina