L'escolarització constava de tres nivells:
-La segona etapa era el LUDUS GRAMMATICUS: Aquesta etapa només hi podien arribar o estudiar els nois de families benestants i que abastava dels onze o dotze anys, fins els setze anys. Aquest nivell servia per iniciar-se en el món dels negocis o en professions liberals, però al mateix temps era com una preparació per el següent nivell superior, el ludus rhetoricus. El professor s'anomenava grammaticus, aquest gaudia amb més prestigi i cobrava més. Els primers professors d'aquest nivell eren grecs, moltes vegades esclaus alliberats procedents de la Magna Grècia. En aquests estudis s'ensenyaven diverses coses com, la literatura principalment grega, després es va introduir la llatina, la geografia, la història, la mitologia i la filososfia, però només superficialment.
-I finalment, la tercera etapa era, el LUDUS RHETORICUS: En aquest nivell els alumnes es preparaven per a la vida a fora, per a la política o l'advocacia. Aprenien a com parlar en públic i com convèncer a les persones, és a dir l'oratòria. També feien moltes controversiae, que eren debats entre alumnes, on discutien sobre temes diferents i cadascú defensava la seva tesis. Aquests estudis duraven dos anys, així que abastaven dels setze fins els divuit anys. El professor de la següent etapa s'anomenava rètor.
Al acabar aquestes tres etapes els nois segons la seva capacitat econòmica, podien anar a seguir els seus estudis en una altre ciutat de prestigi.
Diria que tot el que expliques ja ho vam veure a l´assignatura de llatí de primer...
ResponElimina